15 September 2009

وأشرب سجاير

دخلت غرفة التدخين الزجاجية في مكان عملي (وحيث ان من الاسباب القوية اللي كرهتني في المدينة دي منعهم للتدخين في كل مكان) واشعلت سيجارة وجلست على كرسي مسترخيا...لفت نظري شخص بجانبي نحيف الجسم وخمري اللون وناعم الشعر و يشع الذكاء من عينيه العسليتين و يجلس واضعا رجل على الاخرى ...
بعفوية منى قلتله (جود مورنينج) على اساس ان من الاغلب ان الجميع يتحدث الانجليزية ... رد علية بسؤال كان يراهن على اجابته مع نفسه وقالي : انت بتتكلم عربي ؟؟ شكلك عربي ؟؟قلتله ايوة انا من مصر .. قرب كرسيه وبفرح زي الاطفال وقالي وانا من الاردن ..اخيرا حد بيتكلم عربي!!
وبدأنا بالتعارف والتحدث عن المدينة والخ الخبعد لحظات من الصمت اشعلنا السيجارة الثالثة تقريبا وبعد ان تغير موده الى الحزن وفاجأني بقوله : انا مش طماع على فكرة اترسم على وشي الاستفهام وسبته يكمل ... قال: انا مش طماع واللهي انا مش جاي البلد دي عشان فلوس كتيرة ولا عربية شبه .الطيارة ولا عايز اسكن في فيلا ولا عايز كل اللي بيحلم بيه الناس كلها اللي هنا .. استغربت وشكيت في حالته النفسبة والعقلية بدأ يتكلم تاني وقال : انا ماطلبتش كتير على فكرة انا بس نفسي اشتغل شغلانة محترمة ومش عايز مرتب عالي بس عايز مرتب يكفيني اعيش وخلاص ..
ونفسي اسكن في مكان بسيط فيه الحاجات البسيطة اللي بحبها....ونفسي في بنت جميلة احبها و تحبني .. انا مش طماع واللهي مش طماع ماعتقدش انه كتير علية وكانت عينه بدات تلمع وكأنه هيبكي ... وسكت شوية وقال : اه ونفسي كمان اقعد القعدة دي وانا دماغي رايقة .... واشرب سجاير

2 comments:

Borsa said...

جزاك الله كل الخير يا غالي علي المدونه الرائعه

و دي قائمه باهم مباريات اليوم يا جماعه و شكله يوم كروي عالمي

مشاهدة مباراة الاهلى والاسماعيلى
مشاهدة مباراة الزمالك والمصرى
مشاهدة مباراة برشلونة واسبانيول
مشاهدة مباراة ريال مدريد وفالنسيا
مشاهدة مباراة مانشستر يونايتد واستون فيلا
مشاهدة مباراة تشيلسي وايفرتون
مشاهدة مباراة الاهلى والاسماعيلى بث مباشر

Anonymous said...

http://www.eg-girl.com
دردشة شات بنت مصر , دردشة مصرية , شات بنات مصر , شات مصرى , شات بنات , بنت مصر